Het effect van een goed persbericht/verslag voor jouw evenement: publicatie in vakmedia en lokale media-uitingen! Welke club of organisatie wil dit nou niet?
Waar moet een aantrekkelijk persbericht of verslag aan voldoen? In het kort: Geef in het intro antwoord op de volgende vragen: Wie, wat, waar, waarom en hoe?
Werk het persbericht daarna verder uit (meer toelichting & achtergrondinformatie) en verwerk (eventueel) quotes om de lezer te stimuleren om verder te lezen.
Heel belangrijk: verplaats je in de rol van de journalist. Kom dus NIET met een reclameverhaal, maar houd je aan de feiten en blijf to-the-point.
Sluit je persbericht af met ‘Noot voor de redactie’, waarbij je aangeeft bij wie een journalist of redacteur meer informatie kan opvragen (naam/emailadres/telefoonnummer van contactpersoon of verwijs naar een website voor meer informatie).
Succes!
Heb je hierover vragen? Stel ze gerust. Hoe beter je persbericht, hoe groter de kans dat je de aandacht van journalisten trekt en hoe groter de kans op extra publiciteit.
ps. Zorg ook voor een rechtenvrije foto op hoge resolutie.